2010. ápr 05.

Húsvét

írta: Gray mouse
Húsvét

  Hát vége van.......fellélegezhetek.Próbálom felidézni az eddig átélt Húsvétokat,valami maradandó emléket találni amihez kellemes érzések kötődnek.....nem nagyon megy.Nem templomba járó családban nőttem fel, így a Húsvétról ugyan tudtam,hogy keresztény ünnep, de igazából nem ezen volt a hangsúly. Központban a nagy evés -ivás állt, no meg persze a locsolás.Kislányként nem rajongtam érte, félénk ,bátortalan voltam, ha jöttek locsolni, inkább elbújtam.Általában falun, rokonoknál telt az ünnep Ott még szokás volt, hogy a gyerekek csapatokba verődve járták be a közeli utcákat,minden házba becsengetve.Így én is kaptam bőséges öntözést, mert addig-addig nyaggattak,míg előbújtam a rejtekhelyről, csak essünk túl a dolgon.Nagyon vártam,hogy felnőttként majd ne kelljen ezeket végigcsinálnom.

  Hát, felnőttem.....Még jobban gyűlöltem a Húsvétot. Ekkor már ugyan nem jöttek annyian locsolni, sőt az a része még tetszett is, rég nem látott rokonokkal, ismerősökkel találkoztam.Szóval ekkor már akár szerethettem volna a húsvétot,de....És itt jön a képbe az evés-ivás. Pontosabban az ivás. Ekkor már a részegség nyomta rá a bélyegét az ünnepre.Félelemben telt az egész ünnep, mennyire lesz viharos az esténk.Mert az nem volt kérdéses, hogy a párom borgőzös aggyal fog hazatérni, csak az volt bizonytalan, mennyire?Lesz-e még ereje cirkuszolni, vagy hullaként dől be az ágyba....Gondolom nem mi voltunk az egyetlen család akinél jelen volt az alkohol, többen értik mire gondolok. Csak azt nem értettem soha, az emberek -és most elsősorban a nőkre gondolok -, miért erőltetik az ivászatot Húsvétkor, mikor tudják, azt a férfit is hazavárja valaki....és jobban örülne ha nem ittasan érne haza.Vagy azt gondolják, másnak se legyen jobb? Persze tudom, a férfiaknak kellene mértéket tartani, de a tapasztalat azt mutatja, ez nekik nem megy....semmiben. Tehát így teltek a felnőttkori Húsvétok.......Szerettem volna újra gyerek lenni!

  Már egy ideje egyedül élek,nem kell félni veszekedéstől, locsolkodni sem nagyon jön senki.....Hogy akkor mi a baj? Nincs baj, csak nem tudom élvezni az ünnepet, nincs benne vallási átszellemülés, nincs baráti beszélgetés, a régi időket már csak a nagy evészetek idézik........és a rossz emlékek.Persze pihenünk, megy a nagy semmittevés, ami jó, de nem lesz tőle ünnepi a hangulat.Hát ezért érzem,  jó, hogy vége....S persze örülök, hogy itt a tavasz!

Szólj hozzá