2012. okt 11.

Te is más vagy - Te sem vagy más!

írta: Gray mouse
Te is más vagy - Te sem vagy más!

  Egy kedves ismerősöm hozzászólásai vezettek egy mozgássérült emberek alkotta csoport oldalára. Szomorúan kellett látnom, hogy a mondás, mely szerint ők is pont olyan emberek mint az épek, nagyon igaz. Persze ez sok esetben jó is, sőt természetesnek kellene lennie, hogy így van, de én kicsit mégis csalódtam. Mindig úgy gondoltam, hogy a testi hiányosságokat a sors valamivel kompenzálta. Azt gondoltam, a másság mellé "jár" az empátia, a barátságos, jóindulatú természet. Azt gondoltam, ők különbek mint az átlagemberek, nem mennek bele becsmérlő, minősíthetetlen vitákba, hiszen ők tudják, mi is az igazi probléma. Hát tévedtem....Bizony olyan hozzászólásokat, olyan sértő megjegyzéseket olvastam mozgássérült emberek "tollából", amit ha ép ember mondana, mindenkiből felháborodást váltana ki, hozzáteszem, jogosan. Persze így is...vagy így még inkább?! Persze lehet, csak én vagyok ilyen naiv...

  De ezért a tévképzetért csakis az ismerősömet okolhatom, mert én őt különbnek, jobb embernek ismerem mint amilyenek általában az emberek. És hiszem, hogy vele kapcsolatban nem tévedek. Csak már tudom, hogy nem azért van így mert a sors ezzel kompenzálta a betegségért. Hanem mert egy intelligens, kedves ember....Csak úgy egyszerűen....

Szólj hozzá