2012. már 07.

Zebra a város közepén

írta: Gray mouse
Zebra a város közepén

   Akinek van kisgyermeke, az tudja milyenek a hétfő reggelek. Az ember málhásként, ilyen-olyan zsákokkal felpakolva, legtöbbször némi késéssel elindulva igyekszik eljutni az oviba, iskolába. Hát mi is így álltunk a városközpont egyik zebrájánál. Végeláthatatlan konvojban haladtak az autók, nem sok reményt láttam, hogy rövid időn belül átjutunk a túloldalra. Persze lehettem volna optimista, hiszen a kresz új szabálya igazán kedvez a gyalogosoknak. Már a szándék az átkelésre is megállásra kötelezi az autóst. Ezzel általában egy baj van, hogy az én szándékom bizonyára nem szokott egyértelműnek látszani, legalábbis nagyon ritka az, hogy megálljon egy autó. S mivel én túl óvatos vagyok, várok addig, míg jön egy bátor ember aki lelépve az úttestre megállásra készteti az autósokat, s így őt követve mi is át tudunk menni.

mindenkigyalogos.bmp

   Szóval így álldogáltunk beletörődve a kényszerű várakozásba, mikor egyszer csak fékezésre lettem figyelmes. Odanézve meglepetten vettem észre, hogy egy busz állt meg a zebra előtt. S nem is akármilyen, hanem egy csuklós busz! Nem vezettem még buszt, de úgy érzem, nem tévedek nagyot, mikor azt gondolom, sokkal macerásabb megállni majd elindulni egy csuklós busszal mint egy személyautóval. És ennek a busznak a vezetője úgy döntött, mégis megáll, s ezzel megállítja a hosszú sorban utána jövő autókat. S mindezt azért, hogy mi páran végre átmehessünk az úton. Nem tudom, hogy mi késztette erre?! Talán ő is szokott gyalogosan közlekedni, talán csak van annyi empátia benne, hogy átérzi milyen kiszolgáltatott az ember gyalogosan vagy akár kerékpárral, a sebesen haladó autókkal szemben. Szabad kezem nem lévén inteni nem tudtam, csak egy hálás mosollyal tudtam megköszönni neki ezt a gesztust.

   És ami minden elképzelésemet felülmúlta, ez az eset ma megismétlődött. Nem tudom ugyanaz volt-e a buszvezető mert a vakító nap vagy a meghatódottság elhomályosította a látásomat. De az biztos, a busz Gyulára tartott....Ezentúl igyekszem úgy időzíteni a reggeli indulást, hogy akkor érjünk a zebrához mikor a gyulai busz....Hogy jól induljon a nap!

 

Szólj hozzá

autó kerékpár zebra átkelés gyalogosok