2011. okt 30.

Régi ízek

írta: Gray mouse
Régi ízek

  "Nem azért élünk, hogy együnk, azért eszünk, hogy éljünk! "  --- Valahogy én is így vagyok ezzel. Nem központi kérdés az életemben az evés. Ha van eszek, ha nincs nem eszek....De ha már eszek, akkor szeretem ha az jó. Van-e kedvenc ételem? Hát nem is tudom....Talán az, amit nem nekem kell megfőznöm. :)  Na jó, nincs semmi bajom a főzéssel...de nem tudnék kedvenc ételt mondani. Időnként megkívánok ezt-azt, de inkább az ízek amik el tudnak csábítani.

  Ma felidéződött egy rég elfelejtett íz...

  S most menjünk vissza az időben legalább három évtizedet. Reggel iskolába menet egy kenyérgyár mellett mentem el. Szinte mindennapos volt, hogy ott vettem meg a tízóraimat. Két kiskifli és egy minivaj. Az eladók már kérés nélkül is adták. Akkor a minivaj még újdonságnak számított, nagyon népszerű volt, s persze finom. Valószínű akkor még valódi tejből készült. Nem tudom lehet-e még egyáltalán kapni, de ha igen, akkor is merem állítani, nem olyan mint régen....Hát, igen....Elértem azt a kort, mikor már semmi sem olyan mint rég... :)  Na és a kifli!!! Friss, ropogós, gyakorta még meleg....maga volt a csoda!  Volt, hogy mire beértem a suliba, az egyiket már meg is ettem.

  S végre eljött a nagyszünet, a tízórai ideje. Mindenki elővette a kis csomagját. Én is a kiflit és a kis kockányi vajat. Kibontottam az ezüstpapírjából, addigra többnyire már megolvadt. Úgy olvadt rá a csomagolására mint ahogy a csokoládé szokott a nagy melegben....csak lenyalni lehet róla. De itt volt egy tökéletes megoldás! Persze normális esetben az ember késsel megkeni a félbevágott kiflit, de ez lett volna a legnagyobb bűn a tízóraik történetében. Hiszen a ropogós kiflit belemártva az olvadt vajba, majd a szánkban érezni a sós kifli és a selymesen ráolvadt vaj ízét mámorító volt. Majd falatról-falatra újra átélni ezt...nem lehetett megunni.... sajnos mindig hamarabb elfogyott. Most, hogy felidéztem ezt a rég elfelejtettnek hitt emléket, most is a számban érzem a sós és az édes, a lágy és a ropogós tökéletes harmóniáját...

  Hát ha most kérdezné valaki mi a kedvenc ételem, tudom mit válaszolnék......Sós kifli és minivaj....Persze csakis tunkolva!

Szólj hozzá