2022. júl 06.

Mosd fehérre

írta: Gray mouse
Mosd fehérre

   Nárcisztikus, pszichopata, szociopata, cinikus, függő, önző, okoskodó, közönyös, nagyképű, komolytalan.... Jaj, csak bele ne kezdj vele egy kapcsolatba! - olvassuk nap mint nap. Na de akkor ki marad? Van olyan, akinek a személyisége nem hordozza a vészjósló jelek egyikét?  Van olyan, aki természeténél fogva tiszta utat ígér az örök boldogsághoz? 

   Mindannyiunknak vannak hibái, nehezebben viselhető tulajdonságai. Az már csak rajtunk múlik, mi az, amit mi magunk tolerálni tudunk. Szerencsére a sors nem olyan keménykezű mint az ítélkezők, így a legnehezebb természetű ember is találhat párt magának. És jó esetben nem azért, mert a társa áldozattipus, és lételeme a szenvedés. Szerencsére a szeretet sokkal erőseb tud lenni, mint az előítélet. Persze semmi sem garantálja a kapcsolat sikerét egy megbélyegzett emberrel, de mind tudjuk, hogy a makulátlannak tűnővel sem. 

   Tudom, nem vagyok egyszerű.... De azért találtak már bennem szeretnivalót, és persze olyat is, amivel az agyukra mentem. Ugyanaz a tulajdonság volt akit elriasztott, míg valaki imádta. Így aztán elég nehéz lenne másmilyenné válnom. Hiszen fogalmam sincs milyennek lennék "elég jó" . Persze megkérdezhetném az ismerőseimet, hogy mondják el, milyen jelzővel illetnének elsősorban. Biztos érdekes tanulság lenne. S jobbító szándékkal talán változtathatnék a nem tetszőn. De vajon a tisztára mosott önmagam garantálná, hogy tökéletes  partner lennék? 

  Egyszer próbáltam vigyázni a kapcsolatra. Nagyon szerettem volna hogy működjön. Sok hónapos vágyakozás után gabalyodtunk össze. okulva előző kapcsolataim hibáiból próbáltam jól csinálni. Visszafogni az őszinteségen, a cinizmuson, a mindent átbeszélő hajlamon. Hát... csúfos véget ért a dolog. Kiábrándult, csalódott lettem magamban. És dühös voltam rá, amiért nem látja, hogy milyen vagyok igazából.  Elvesztem valahol már a legelején. De annyira, hogy már nem is tudtam magamra találni abban a kapcsolatban. Nem tudom mi lett volna ha kevésbé vagyok óvatos , lehet ugyanez lett volna az eredmény. Lehet, de legalább tudnám, hogy én nem voltam elég jó.... Így csak azt érzem, egy jobbnak gondolt önmagam nem volt elég érdekes.
  Így inkább nem törődve a skatulyákkal, bízom benne, hogy minden valós vagy vélt jelzőm ellenére van valahol valaki, akinek pont én vagyok a tökéletes...

   

Szólj hozzá