2012. feb 25.

Barázdák

írta: Gray mouse
Barázdák

  - Nem is szeretnél szebb lenni? - szegezte nekem a kérdést egy ismerősöm, aki ráadásul férfi.

   Mit lehet erre válaszolni? Persze visszakérdezhettem volna: - Még ennél is szebb??? - De mi van ha elvesztette a régen igen fejlettnek ismert humorérzékét? Semmiképp nem akartam megkockáztatni, hogy esetleg azt gondolja, el vagyok telve a szépségemmel. Mert oké, hogy rosszul látok, szemüveg nélkül pláne, de azért annyira nem! Így inkább csak azt mondtam, hogy nem. Vagyis ha újra születnék, szeretnék szebb lenni, de tenni nem igazán teszek érte. S ekkor jött a kérdés, hozzáteszem jogosan, hogy miért nem??!

   Tényleg, miért is nem? Persze lehetne az anyagiakra fogni, de szerintem egy nő ha nagyon akar valamit, azt így vagy úgy, de megszerzi. Így valami más értelmes indokot kellene találnom. Akkor hirtelen semmi értelmes magyarázatot nem tudtam mondani, pedig magamban nagyon jól tudom, miért nem tulajdonítok nagy jelentőséget a külcsínnek. Persze mondtam én a közhelyes mondatokat, hogy ne a külsőm alapján ítéljenek meg, no meg, hogy becsapásnak érzem ha valaki ki van sminkelve, miközben nem érzi magáénak azt az arcát. Persze ezeket így is érzem, egy régebbi bejegyzésben írtam is erről. ( Hogyan legyél jó nő?    1222.blog.hu/2011/11/29/hogyan_legyel_jo_no )

  Szóval mondtam én ezt-azt, de nem hiszem, hogy meggyőző voltam. Pedig annyira akartam, hogy tudja, ő igen profi a munkájában, a termékekkel sincs semmi baj, egyszerűen a lehetetlenre vállalkozott mikor az én érdeklődésemet próbálta a kozmetikumok felé irányítani. Bár bizonyára szereti a kihívásokat, de szerintem velem nagyon nagy fába vágta a fejszét. De erre már nyilván rájött.  Sajnos nem könnyítettem meg a dolgát, hiszen minden szépítő javaslatát elég rövidre zártam. Nem feltétlenül úgy ahogy szerettem volna, mert így utólag belátom, kicsit leminősítettem magam. Még annál is "igénytelenebbnek" tűntem mint valójában vagyok. Hisz azért én is látom a tükörben az elmúlt 45 év nyomait. A barázdákat amit a hosszú évek szántottak a szemem köré. Látom a megfakult bőröm ami engedve a gravitációnak szép lassan elkezdett önálló életet élni. Látom, és van, hogy zavar. Ha egy férfi erre még fel is hívja a figyelmem, nyilván még jobban zavar. De még mindig nem annyira, hogy különösebb változtatásokra inspiráljon. Talán felnyitja a szemem, talán elkezdek jobban figyelni a bőrömre....Talán....De lehet, hogy csak bedugom a fejem a homokba, és a figyelmemet azokra a megjegyzésekre fordítom majd, melyek azt hazudják, : Te semmit sem változtál! :)))

 

Szólj hozzá

szépség smink öregség kozmetika