2015. okt 21.

Kárbaveszett tehetség

írta: Gray mouse
Kárbaveszett tehetség

    Mindenki tehetséges valamiben. Aztán, hogy elég-e egy élet ahhoz, hogy kiderüljön miben, az már más kérdés. Nagy szerencse, ha valaki idejében közelébe kerül ahhoz, amiben az átlagnál több van benne. De ez még korántsem elég ahhoz, hogy ez a tehetség kibontakozhasson. 

   Ha az iskolámban nem indul zeneiskolai előkészítő, akkor szinte biztos, hogy közelébe sem kerülök a zongorának. Átlag család gyerekeként biztos nem merült volna fel a szüleimben, hogy zongorázni taníttassanak. De a sors tálcán kínálta elébük a lehetőséget, és éltek vele. Csak hát közbeszólt a kamaszkori dac, vagy épp a lustaság, és a felsejlő tehetség elég hamar megrekedt a siker felé vezető úton. Máig emlékszem a tanárom haragjára, amiért veszni hagyom a tehetségemet, amikor elbúcsúztam tőle az utolsó zongoraórán. Gyerek voltam még, nem éreztem a súlyát. Különösebb tehetséget sem. Nem éreztem, hogy jobb lennék másoknál.. Zongoráztam, mert szerettem. Ennyi ..

   Persze a dicséret amellett, hogy mindig zavarba ejtett, mégis jólesett. Hisz valljuk be, az elismerést mindannyian örömmel fogadjuk....Még én is, akiből valami génhiba folytán hiányzik mindenféle versenyszellem. Soha nem éreztem késztetést a versenyzésre. Sőt, a sikernek már a gondolatától is rámtőrt a szorongás. Persze lehet aprócska lányként hisztiztem párszor, ha nem én nyertem a társasjátékban, de igazából nem emlékszem olyanra, hogy inspirált volna a győzelem lehetősége. És mikor középiskolában megnyertem egy matekversenyt, akkor sem töltött el semmiféle csodálatos mámor. Ugyan volt bennem némi büszkeség, de jobb' szerettem volna, ha senki ne tudná, hogy én nyertem....Igen, valami hibádzik...

   A tehetség jó dolog. Elismerően bólogatunk egy-egy tehetség láttán, és kicsit talán irigykedünk is a rájuk váró sikerekre . Mert való igaz, kellő motivációval, erős akarattal, szilárd hittel és kitartással, bátorító támogatással és kellő elismeréssel, nagy utat lehet megtenni a siker útján. De mit sem ér az egész, ha az ember nem hisz önmaga tehetségében...

7.jpg

Szólj hozzá