2012. júl 20.

Gyros a fűben

írta: Gray mouse
Gyros a fűben

    - Tényleg képes vagy átbicajozni egy gyrosért Gyulára? - kérdezte értetlen csodálkozással a szemében. - Igen, ha kedvem tartja, minden gond nélkül. Persze ha pontos akarok lenni, akkor nem gyros hanem döner, de ez a lényegen nem változtat. Egyrészt mert ugyanaz, csak török fűszerrel és névvel, másrészt meg nem ez a fontos. Hiszen ha kedvem tartja, minden különösebb cél nélkül átmegyek, csak a kirándulás öröméért. De persze néha jól jön egy kis motiváció. És a döner erre kiváló! Mert nagyon szeretem, és számomra a szabadságot jelképezi. Egy különös étel, ami Gyulához kötődik, és amit ritka alkalmakkor, valamiféle jutalomként engedek meg magamnak. 

kebab450_1.jpg

   Szóval nézett rám értetlenül, olyan tekintettel, mintha marslakót látna. De minimum  elkönyvelte, hogy nem vagyok normális. Lehet nem áll messze a valóságtól, de egy kicsit sem érzem sértőnek ezt a véleményét. És valahol meg is értem. Hiszen az ő köreiben az a természetes, ha egy autó nyújtotta kényelemben átfuvarozzák, és persze meg is hívják a nőket egy dönerre. Biztos szánalmasnak tartja ha valaki megveszi saját magának, s még le is teker nem kevés kilométert, hogy ezt megtegye. Igen, megértem a csodálkozását. Biztos lehetne könnyebb, és olcsóbb megoldást is találni egy döner evéshez.

   De nyugodtan elhiteti nekem ő, és mindenki más is, hogy ennek is megvan a maga szépsége. Az az energia amit belefektetek a letekert kilométerekbe, duplán visszajön a tudattól, hogy újra, még mindig meg tudtam csinálni. Megsokszorozza az erőmet, hogy tudom, nem vagyok rászorulva senki segítségére, nem vagyok kiszolgáltatva a jóindulatának és a nagyvonalúságának. És mindez sokkal többet jelent nekem mint az a pár száz forint, amit ki kell fizessek a dönerért. Az, mikor a frissen nyírt fű illatával belengett tóparton ülve eszem a dönert, az maga a szabadság. Nem törődöm azzal, hogy a mártás itt-ott végigcsorog a kezemen, s hogy a hagymát és a paradicsomot minden harapásnál vissza kell gyömöszölni a pitába. Nem zavar az sem ha a farmerembe véglegesen beleivódik a fű zöldje. Nem. Olyankor csak én vagyok, az út, amit megtettem s ami még előttem áll. Amit egyedül is végigcsinálok minden rosszérzés nélkül. Mert tudom, hogy meg tudom csinálni!...És ettől jól érzem magam...

   

Szólj hozzá