2013. nov 03.

A jó, a rossz és a csúf

írta: Gray mouse
A jó, a rossz és a csúf

Most a csúffal ne foglalkozzunk. Ha valamiről, hát az ízlésről felesleges lenne vitázni. Mindenkinek más a szép, ebben egyetérthetünk mindannyian. Így ha nem is én vezetem a népszerűségi listát, azért nyilván én is tetszem valakinek. Ebben a hitben még az utóbbi hónapok tapasztalatai sem tántorítanak meg. :)))

   Ami sokkal jobban foglalkoztat, az a jó és a rossz kérdése. Egy film kapcsán merült fel bennem a kérdés, miért olyan nehéz felsorolni öt jó tulajdonságát az embernek? Annyi azért csak van mindenkinek? Hát gondoltam, nézzük... És kiderült, nem is olyan egyszerű. Mert amit én jónak gondolok magamban, azt szinte biztosra tudom, hogy az emberek többsége nem tart annak. Mert attól olyan "más" vagyok. Így elkezdtem a " többiek " fejével gondolkodni. Ők vajon mit gondolnak bennem jónak? Az első ami eszükbe jut, talán a kedvesség és a figyelmesség. Csak az a baj, hogy én tudom, hogy korántsem vagyok mindig kedves, és a figyelmességem, a törődés másokkal sem mindig olyan, mint elvárható lenne A túlzott tapintatosságom is megakadályoz ebben, és bizony van, hogy ez már átvált közönnyé. Persze még így is figyelmesebb vagyok az átlagnál, de mégis elbizonytalanít, bekerülhet-e a jók közé? Na de ha nem, akkor mégis mi? És most nem fogom minden tulajdonságomat elemezni, csak általánosságban szeretném mérlegre tenni a jókat és a rosszakat. És bizony a mérleg nyelve eléggé a rossz felé leng ki. Pedig nem vagyok rossz ember! Ebben biztos vagyok. De akkor vajon miért van az, hogy az ember sokkal könnyebben vállalja fel a rossz tulajdonságait, mint a jókat? Miért tudjuk a végtelenségig sorolni a hibáinkat, míg öt pozitív dolgot is csak nagy nehezen tudunk összekaparni? Vajon mi magunk ítéljük meg önmagunkat ilyen szigorúan, vagy az emberek szemével látjuk ilyen sötétnek a helyzetet? 

   Elém került egy videó. Nagyon tetszik, és tényleg elgondolkodtató, hogy miért gondoljuk, hogy az embereknek fontos, hogy mi milyenek vagyunk, mit miért, és hogyan csinálunk? S még inkább, miért olyan fontos számunkra, hogy az emberek mit gondolnak rólunk? Van benne egy mondat. - Kérdezd meg a családodat : Érdekel titeket egyáltalán  hogy hol dolgozom? - És tényleg? Valakit érdekel önmagunkon kívül, hogy melyek a jó és a rossz tulajdonságaink? Talán nem kellene olyan szigorúan nézni önmagunkat! Hisz' hányszor átéltük, hogy valaki olyan szeret minket akivel mostohán bántunk, és hányszor, hogy hiába voltunk kedvesek, mégsem szerettek. Gyakran érzem úgy, hogy teljesen mindegy milyennek látjuk önmagunkat, sőt talán az is, hogy milyen emberek vagyunk.....Az élet legtöbb területén nem számít....Nem ez számít...

( Van magyar képaláírás, jobb alsó sarokban a kis téglalapra kattints  )

 

Szólj hozzá

blog élet ember önismeret