2014. jan 26.

Utazás egy más világba

írta: Gray mouse
Utazás egy más világba

   Az ablakbon bekacsintó hófedte gally csábítása nem hagyott nyugodni. Tudtam, hogy menni kell....20 centis nyomvonalon lavírozva próbáltam kijutni a városból.  A megfeszített lábbal tekerés, ahogy lépésben haladva igyekeztem megőrizni az egyensúlyom, nem maradt nyom nélkül a testemen. Igazán kellemes izomláz a jutalom a kitartásomért. DSCN8434.JPG

   De megérte...Mert az út végén elértem egy más világ bejáratához. Ahogy beléptem a fehérre varázsolt fák közé, eltűnt a szürkeség, a latyak. A hófehér, ropogósra fagyott út biztonságosan járható volt. A megnyugtató csend kiűzött minden rám nehezedő gondolatot a fejemből. Éreztem, ahogy a friss, tiszta levegő, minden levegővételnél egyre tisztábbá mossa a  tüdőmet, ahogy kimossa a vérereimből a lerakódott városi port. Megfakult, sápadt bőrömet a csípős mínuszok élettel telivé varázsolták. Az utóbbi hetek kényelmében eltunyult testemet kellemes fáradtság járta át a hosszú kilométerek tekerése és sétálása alatt. Végre éreztem, hogy élek! 

   A látvány leírhatatlan! Bármerre néztem, minden vakítóan fehér volt. Fejem felett összeértek a hóval lepett fák, az út két oldalán szűz hótakaró borította a tájat. Csak a lassan folydogáló keskeny folyó törte meg az összefüggő fehérséget. Kiérve a fák közül, a pusztaság messzesége tárult elém.  Összeért a föld az éggel. A hótakaróval fedett szántófölddel összemosódó fehérre festett égboltot, csak a keskeny szürke horizont szelte ketté.... Hosszú percekig gyönyörködtem a látványban. Képzeletem szabadjára engedve messze repített a valóságtól. Egy egész más helyen képzeltem magam. Mert semmi sem utalt arra, hogy szűk 10 kilométerre vagyok a hétköznapjaim helyszínétől. Minden nagyon távolinak tűnt...A mindennapi életnek a legapróbb jelét sem lehetett látni. Sehol egy ember, egy autó, egy ház. Nincs rohanás, és idegeskedés....Csak a végtelen fehérség, a csend és nyugalom...Egy más, egy szebb világ, alig fél órányira a várostól...

Szólj hozzá

élet tél kerékpár kirándulás harmónia