2013. jún 23.

Az igazság egy verziója

írta: Gray mouse
Az igazság egy verziója

    Nem vagyok nagy filmes...Van ugyan pár film, amit nem tudok megunni, bármikor szívesen megnézem. Ilyen a Minden végzet nehéz c. is. Bár nem mindig hatott így rám, talán fel kellett nőni hozzá....Huh, de finoman fogalmaztam! :))) Talán most lettem Erikával ( Diane Keaton ) hasonló korú, és szembesülve pár dologgal, könnyen magaménak érzem a szerepét. Na persze nem vagyok írónő, és sajnos a humorom sem olyan fergeteges mint az övé, de azért van pár hasonló dolog. Pl. a garbó....Jót mosolyogtam a garbós jeleneten, mert azt hiszem, én is pont így bújok a garbó, a nőiességet jól elbújtató ruhadarabok biztonságos védelme mögé. Valamennyire tudatos ez a választás, de azért ösztönös védekezés is a kéretlen közeledések ellen.

   Na és a férfiak!....

  Az élet fura fintora, hogy valami számomra teljesen érthetetlen okból, sokkal hamarabb " megtalálnak" a nálam jóval fiatalabbak, és nem zavarja őket az, hogy hány éves vagyok, míg a korban hozzám illő férfiak szinte kivétel nélkül fiatalabbat keresnek, számukra kevésbé, vagy egyáltalán nem vagyok vonzó. És most a szerénységem nem engedi, hogy párhuzamot vonjak a filmes magyarázat és a saját helyzetem között. De mindenképp elgondolkodtató, mi lehet az oka?! De bármi is legyen az, egyáltalán nem örülök annak, hogy így van! ...Teljesen megértem Erika vívódását, hiszen nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy ki az, aki akar minket, és ki az, aki nem. És hozzá hasonlóan, egy Keanu Reeves típusú férfi esetében talán én sem venném olyan szigorúan azt a (jó)pár évnyi korkülönbséget. :))) De minden más esetben, már elzárkózom az ilyen kapcsolattól....Gyerekem van már pont elég!

918_2.jpg

   Na és persze nem lehet mosoly nélkül megállni, mikor "túlfűtött, irányító, mindent jobban tudni akaró nőszemély"-ként jellemezte az új regényének főhősét, és önmagán kívül mindenki tisztában volt vele, kiről is mintázta. S nem lehet nem észrevenni az azonosságot, mikor "az erejét arra használja, hogy távol tartsa magát másoktól."....Igen....Azt hiszem sok korombeli nővel együtt, én is könnyen tudok azonosulni Erikával. És örülök ennek a filmnek. Na, nem azért, mert esetleg elkezdhetnék reménykedni, egy, a filmhez hasonló romantikus végkifejletben! Sokkal inkább azért, mert rávilágít olyan dolgokra, amelyekért esetleg magam hibáztattam, pedig nem feltétlenül bennem van a hiba. Amit úgy éreztem, soha nem fogok tudni levetkőzni. És most, hogy látom a filmet, megerősített abban, amiben eddig is hittem, bár ugyanakkor félek is tőle... Abban, hogy ha olyan férfi jön, ha valaki olyannal találkozik az ember, akkor igenis le tudja vetni a páncélját....Sőt, az alatta lévő másik, s talán az összes, évek alatt magára öltött réteget is, és borulhat minden....Az olyan szépen felépített élet, minden elvárás, elképzelés a nagy "Ő" -ről. Megváltozhat a véleményünk az élet értelméről, az egyedüllétről, a kapcsolatokról, az érzések fontosságáról... Igen...ha olyan valaki jön, akkor bármi megtörténhet.....És akkor majd Erikához hasonlóan, lehet jó sokat sírni :)))

 

Szólj hozzá

élet film szerelem kapcsolat önismeret